dijous, 26 de març del 2009

La tecnologia deficient no aigua els ànims del professorat

Ja hem passat l’Equador de la proposta formativa blocaire dels CRAs valldalbaidins per aquest curs 2008-09.
Amb la tercera sessió del nostre curs hem fet un feedback imprescindible per reorientar l’acció futura immediata, amb l’esguard posat en un horitzó més ampli, a un mitjà termini.
En la primera part de la sessió hem posat en comú les nostres experiències particulars, hem constatat el que hem aprés fins ara, on hem trobat les dificultats més importants, i quins aspectes pretenem aprendre per incorporar-los als blocs recentment creats.
La dificultat per poder-se connectar a una velocitat digna —o senzillament poder-se connectar— és encara una realitat vergonyosa en aquesta Vall d’Albaida de 2009. El professorat ha hagut de recórrer sovint a les seues connexions particulars, i enllestir molta de la tasca des dels seus domicilis.
Sort que la gent s’ho pren amb cert humor i s’ho planteja com una preparació prèvia a una futura, no immediata, construcció d’escoles rurals noves, que suposadament hauran d’afegir les imprescindibles aules d’informàtica que permetran aplicar els coneixements ara apresos en la tasca docent i discent.
Després de repassar la gestió dels nostres blocs d’aulari, de CRA o personals, d’haver experimentat amb alguns dels elements o gadgets útils per donar major qualitat al nostre bloc, també hem vist coses que ens agradaria fer a la nostra pàgina.En aquesta sessió, a més, de repensar-ne l’estructura i el contingut del projecte, hem avançat en afegir nous elements que poden fer-lo millorar, i que resulten especialment interessants i útils pel seu aprofitament en l’educació:
Els arxius sonors (Odeo, Goear), els d’imatges fixes (àlbums de fotos amb Picasa, Flickr) i els de vídeos (Youtube Broadcast Yourself, Google vídeo, Dailymotion), així com les aplicacions geogràfiques (Google Maps, Google Earth), que permeten fins i tot treballar itineraris didàctics amb imatges del relleu i mapes topogràfics, compatibles amb els àlbums de fotos.
Hem deixat per a una propera sessió el treball amb Educasting, projecte que incentiva la correcta creació de podcasts educatius, i d’altres: Podcasting Tools, el bloc d’Anna Pérez.
Finalment també hem aprofitat l’ocasió per donar a conéixer els blocs valldalbaidins de major projecció en Internet.

1 comentari:

  1. Ja fa temps que denuncie esta situació però com si ploguera... ni al govern valencià ni a l'estatal els interessa acabar amb la bretxa tecnològica...

    ResponElimina